Prečo je váš motor prehriatý?

Mnoho najväčších problémov, ktoré spôsobuje zlyhanie ložísk a vinutí a narušenie výkonu elektromotora v dôsledku prehriatia. Tu sú niektoré z problémov, ktoré je potrebné riešiť, aby sa zabránilo prehriatiu motora:

1. Preťaženie

Najbežnejší vinník, preťaženie motora, môže byť nepretržitý alebo prerušovaný, v závislosti od kolísania zaťaženia. Preťaženie je spôsobené aj vtedy, keď motor beží pri vyšších zaťaženiach, než je určený.

2. Vetranie

Elektromotor je konštruovaný takým spôsobom, aby umožňoval vyžarovanie tepla vytváraného jeho vinutiami a ložiskami z jeho telesa. Ak konštrukcia elektromotora neumožňuje únik zachyteného vzduchu, telo motora sa môže prehriať.

3. Napätie

Motory sú navrhnuté tak, aby pracovali bezpečne v rámci určitého napätia, ako je uvedené na typovom štítku ako menovité napätie. Ak je motor vyrobený tak, aby pracoval mimo svojho menovitého napäťového limitu, jeho výkon trpí a začína sa prehriat ‘.

4. Elektrická oceľ

Mnohé faktory určujú schopnosť ocele prenášať tok. Okrem toho laminovaný kryt oceľového jadra motora tiež určuje prietok vírivých prúdov generovaných počas prevádzky motora. Ak má oceľ použitá na výrobu jadra motora nízku kvalitu, alebo ak nie je laminácia jadra dostatočne hrubá alebo poškodená, môže to ovplyvniť prúdenie elektrického prúdu, čo vedie k prehriatiu.

5. Hustota prúdu

Priamym dôsledkom Ohmovho zákona je, že čím je tenší drôt, ktorý sa používa vo vinutí elektromotora, tým väčší je odpor, ktorý vedie k vyššej spotrebe elektrickej energie vo forme tepla. Toto nielenže stráca elektrický náboj motora, ale vedie tiež k prehriatiu motora.

6. Cirkulujúce prúdy

Kvôli určitým podmienkam v elektromotore sa môžu vytvoriť cirkulačné prúdy. Tieto nepomáhajú motoru vykonávať akúkoľvek prácu, ale iba spotrebovávajú elektrinu a potom ju vypudzujú ako teplo. Nesprávne vinutie vodiča je vo všeobecnosti zodpovedné za tento problém.