Sprievodca pneumatikami pre športové jazdu

Je prekvapujúce, aký veľký rozdiel môže mať pneumatika pri manipulácii s automobilom. Tímy motoristického športu vyberajú pneumatiku pre prevládajúce podmienky na trati, takže majú rôzne typy suchého počasia za mokra a cestných pneumatík s rôznymi profilmi a vzormi čapov. Normálni vodiči sa však musia rozhodnúť pre celú pneumatiku s vhodnými charakteristikami suchého a mokrého počasia, aby vydržali celý rok. Rozsah dostupných pneumatík môže často predstavovať problém pri výbere pneumatík a často drahé pneumatiky nie sú vždy lepšie ako ich lacnejšie náprotivky. Musíte vziať do úvahy špecifikáciu z vašej pôvodnej príručky výrobcu. Pneumatiky majú rýchlostný stupeň, ktorý by sa nemal ignorovať. Môže sa stať, že ak je pneumatika ohodnotená na 140 míľ za hodinu, pretože nebudete postupovať tak rýchlo, môžete bezpečne vybrať pneumatiku, ktorá je ohodnotená na 100 míľ za hodinu. V skutočnosti je to nesprávne odôvodnenie, pretože rýchlosť je iba časťou rovnice, vaše krútiace momenty vášho vozidla vyvíjajú na pneumatiku vysoký tlak a vy potrebujete silnejšiu pneumatiku alebo riskujete skartovanie pneumatiky pri plnom zaťažení. Akékoľvek poškodenie steny pneumatiky môže viesť k vážnemu úderu pri rýchlosti, či už je čas vystavený ďalšiemu teplu a namáhaniu. Výkonné pneumatiky majú tendenciu mať väčší gumový povrch a sú vyrobené z mäkšej zmesi, ktorá poskytuje väčšiu priľnavosť. Vzorec V Groove, či je obchodovanie s radom drážok v tvare V, poskytuje veľmi dobré charakteristiky v zákrutách a vynikajúcu manipuláciu za mokra. Pneumatiky so širokým neprerušeným pásom behúňa sú navrhnuté predovšetkým pre väčšiu stabilitu v priamej línii. Väčšina pneumatík je kombináciou dezénu, aby sa dosiahol najlepší kompromis v rôznych podmienkach. Niektorí výrobcovia špecifikujú veľmi špecifické značky a modely pneumatík a pokiaľ ste výrazne nezmenili výkon svojho automobilu, je najlepšie ísť s nimi, pretože boli dôkladne testovaní. Na štandardný ráfik je možné namontovať mierne širšie pneumatiky. Môžete si tiež zvoliť nižší profil, ale tieto úpravy sa musia vykonať na každom z vašich kolies a môže sa vyžadovať rekalibrácia speedo. Pneumatiky s nízkym profilom poskytujú lepšiu ovládateľnosť, lepšiu priľnavosť, ale menej pohodlnú jazdu a oveľa viac hluku z cesty. Výber väčšieho kolesa v kombinácii s pneumatikou s nízkym profilom pomôže udržať celkový priemer otáčania a vyhnúť sa veľkým prácam zameraným na vyrovnanie podvozku.